21 september 2009

Adobe PDF printer en Snow Leopard OS X 10.6


Een belangrijke wijziging voor degenen die gebruik maken van de Adobe PDF Printer, de virtuele PDF printer, onder het nieuwe OS X 10.6:
Zoals je misschien merkt staat de Adobe PDF printer in de stand 'pauze' in 10.6, de PDF printer is echter niet meer uit deze stand te krijgen. Anders gezegd: de PDF printer werkt niet meer onder 10.6. Je kunt de Adobe PDF printer gerust wissen via je systeem-voorkeuren: Printer & faxes dmv het minteken.

Kun je deze functie dan iet meer gebruiken?
Jawel hoor, de functie is echter wat verborgen en je MOET updaten naar Acrobat 9.1.3!

Kies Afdrukken zoals gewend in een toepassing en kies dan bij de knop PDF de optie Save as Adobe PDF.



Wacht even en je krijgt de Adobe PDF opties dialoog zoals gewend:



2 opmerkingen:

Anoniem zei

op leopard gebruikte ik in in design altijd de functie printen naar postscript, en dan bij ppd adobe pdf 9.0 selecteren. daarna door distiller en dan met enfocus certificeren.

nu ik op snow leopard werk, kan dit niet meer. enig idee hoe ik deze workflow kan vervangen door 1 die wel in snow leopard werkt?

met vriendelijke groet,

een mede DTP-er

Anoniem zei

In CS2 zit de printer Adobe PDF 7.0. Onder Tiger op m'n G3 B&W werkte dit prima. Nu onder Leopard op een PowerBook G4 springt-ie steeds in de pauze-stand nadat-ie even op zoek is geweest naar Distiller. Uiteraard is Distiller aanwezig. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb Acrobat Professional al eens opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten.

vriendelijke groet van Jan