26 oktober 2009

De David Blatner Suite





Ik test 'm al een tijdje, alpha en beta-test, maar nu kan ik er ook eindelijk wat informatie over delen aangezien het een publieke betatest is geworden: de David Blatner Tools suite van DTP-tools.
DTP-tools ken je van hun uitstekende plug-ins voor InDesign zoals Cross references, History etc.
David Blatner ken je als InDesign guru, bv. van Indesignsecrets.com.

De samenwerking heeft geleid tot een suite van plug-ins voor InDesign onder de naam Blatner Tools.
Deze tools zijn omvangrijk maar een paar highlights wil ik je alvast niet onthouden:

Automatische fracties.
Werk je vaak met fracties ('breuken') dan kun je bij gebruik van OpenType fonts al mooiere fracties maken, maar met de Blatner Tools kun je dit 'on the fly', dus terwijl je typt voor elkaar krijgen:






Kwaliteitsbewaking.
In CS4 heb je al de Preflight functie met profielen, maar toch kun je niet alle zaken in een Preflight profiel zetten die toch belangrijk zijn, met Blatner Tools kan dat nu wel:




Kleurgebruik zoeken/vervangen.
Voor mij het absolute hoogtepunt: zoeken naar gebruik van kleuren in alle objecten, dus tekst, kaders, kaderranden en deze vervangen door een andere kleur (dus niet globaal maar per object). Deze functie alleen al maakt de suite voor mij een 'must have'!



Je kunt de beta van de Blatner Tools downloaden bij DTP-tools:

Er zit nog veel en veel meer in deze suite dan de punten die ik hierboven heb genoemd! Dus ga eens testen - je bent meteen verkocht!


Geen opmerkingen: