29 oktober 2009

De nieuwe Apple Touch muis...


Dat valt wel tegen, het klikken is niet echt 'touch' klikken maar nog steeds mechanisch! En het klikt echt zwaar, je moet flink wat kracht uitoefenen om te klikken...!

Ik had gehoopt dat het meer touch zou zijn zoals de iPhone of iPod touch, dus vinger optillen en lichtjes het oppervlak tikken - helaas, het klikken is gewoon 'ouderwets' de muis indrukken. En dat dus met behoorlijk wat tegenkracht van de muis...
Oh ja: ook geen 'middenklik' meer (Firefox!) en geen extra knoppen (knijpen zijkant 'oude' Mighty Mouse).

Nope, mijn Logitech MX muis is weer terug en de nieuwe Apple muis weer in z'n doosje...

En verder natuurlijk gebruik ik mijn Wacom Tablet. Ik vind, kortom voor de veelgebruiker van muizen deze nieuwe Toch (nou ja, half touch dus blijkt) geen aanrader.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat zou je voor de magic mouse willen hebben? Ik ben er heel erg hard naar op zoek.

Groetjes,
Sandy

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Hi Sandy, ook al ben ik niet tevreden, ik hou de muis wel, als ik later komend jaar mijn MacBook wil verkopen dan is de muis een pluspunt bij de verkoop hoop ik...