11 januari 2010

Soxy Proxy


Een bekend probleem op met name de Mac is dat wanneer diverse versie van een programma zijn geïnstalleerd, een dubbelklik op het bestands-ikoon het document opent in de laatst geïnstalleerde versie.
Met name nu ik veel beta versies heb staan kan dat een probleem zijn.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik vrijwel nooit de 'dubbelklik methode' hanteer: ik start altijs eerst het toepassings-programma en kies dan netjes 'Bestand > Openen'

Maar ik merk dat toch nog steeds veel mensen 'de jaren 80 methode' hanteren van dubbelklikken op een document ikoon. Voor die mensen is het kleine programma Soxy van Rorohiko een uitkomst op met name de Mac: het ziet alle geïnstalleerde versie van CS programma's (maar ook Word, QXPress!) en opent altijd de juiste (evt. oudere versie) van het programma waarmee het document is gemaakt.

Je kunt Proxy helemaal naar je eigen wensen aanpassen.



Je vindt meer informatie over Soxy hier:



AANVULLING:
Je kunt de komende tijd 5 dollar besparen! Vul als promotiecode in:
indesignsecrets117

In de laatste podcast van InDesign Secrets wordt Soxy ook besproken



3 opmerkingen:

dyanna zei

Your blog is very interesting.I'm waiting for your new post.
Have a nice day.

Christa zei

Hoi Frans,
ik kwam op IndiScripts een heel leuk scriptje tegen, misschien interessant om te bekijken?
http://www.indiscripts.com/post/2010/01/wordalizer-a-tribute-to-wordle

groetjes, Christa

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Christa, leuk! Bedankt voor de tip!