29 februari 2012

Tabbladen in DPS: een werkende oplossing

.
Ik had hier al een keer een bericht staan de afgelopen dagen over het gebruik van Tabbladen in een DPS folio bestand. Helaas: bugs en niet werkende zaken op de iPad zelf deden het voorbeeld teniet...
(Aanvulling: Helaas, een enkele MSO (alle tabbladen in- en alle tabbladen uitgeklapt in een MSO en de buttons in deze MSO zelf) werkt niet door een bug op de iPad Viewer. Ik had vorige week even een ander voorbeeld op mijn blog dat wel werkte op het beeldscherm en de Desktop Viewer, maar daar liep ik tegen officiele bugs aan: er moest een 'lege' knop ergens staan om knoppen in een MSO naar zichzelf te laten verwijzen (bug met een trigger) en ook dat werkt niet altijd. Vandaar deze oplossing.)





Dus even nagedacht en met een werkende versie gekomen, ook voor de iPad Viewer.
Dus in de herhaling:
'Sliding tabs in DPS'

Zie de video!

Je kunt het InDesign bestand zelf hier downloaden:
http://tiny.cc/muaw0





UPDATE:
Soms ben ik lui. Dus als ik een MSO heb voor een tab, dan kopieer ik die. Zoals in bovenstaande video.
Dries Reynders heeft me getipt dat ik uiteraard nog veel luier kan zijn: 1 MSO!  ;-) Ik heb de instructie opnieuw opgenomen in onderstaande video.
Het CS5.5 bronbestand is hier te downloaden:
tiny.cc/l7a5o






.

3 opmerkingen:

walter bravenboer zei

Wel even erbij zeggen dat het 5.5. is ;)
Heb je trouwens de nieuwe versie van Hype al gezien?

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Werkt ook in CS5 maar mijn voorbeeld documenten zijn inderdaad CS5.5...

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Oh, en inderdaad uitgebreidere nieuwe versie van Hype in de Apple Store. Erg mooi!