14 juni 2012

InDesign CS6: veranderen van taal (interface) met Creative Cloud!


UPDATE: klik hier voor een geupdate versie van dit bericht voor InDesign CC

UPDATE MEI 2015: http://fvdgeest-dtp.blogspot.nl/2015/05/snel-wisselen-tussen-engelse-of.html

Heb je een abonnement op de Adobe Creative Cloud dan kun je, onder Windows 7 Pro en Mac OS X de interface van je programma wisselen van taal!

Ga naar de Adobe Application Manager (in je programmamap) en verander daar bij Voorkeuren eerst de taal. AAM gaat nu een andere taalversie downloaden en installeren. Bijvoorbeeld Engels.






! Wacht dus even om de AAM tijd te gunnen een taalversie te downloaden en te installeren! Je behoudt gewoon een enkel programma maar er zitten nu meerdere talen in.

Je ziet alleen nog geen wijziging wanneer je nu een Adobe applicatie start: je moet eerst de taal van je operating system wijzigen: Onder Windows 7 kan dat in de Pro versie, onder Max OS X ga je naar Systeemvoorkeuren - Taal. Sleep nu Engels boven Nederlands. Wanneer je vervolgens een CS6 app start is de nu engelstalig.




Wat een omweg helaas, omdat je steeds je OS moet omzetten van taal voordat je een CS6 app start, maar goed: voor demo's in een andere taal is dit handig.



.

1 opmerking:

Unknown zei

Bedankt voor deze uitleg. Echter het lukt mij niet om de taal aan te passen. Ik draai op Windows 7 Pro en heb CS6 Mastercollection draaien. Mijn Adobe pakket blijft in Nederlands. En ik wil het graag in Engels hebben. Mijn Windows 7 staat op Engels ingesteld.
Zie ik iets over het hoofd?